23.07.2017
Kullanıcı Adı:   Şifre:   Beni Hatırla

Yeni Üye  |  Şifremi Unuttum

Yazarlar - EMİN DEMİR
3 Yorum | Yorumlar
GERÇEKLER SAKLANIYOR MU?

 

 
Avrupa ve Rusya pazarları olmadıkça turizmde sıkıntı var demektir.
 
Rusya pazarında sorun yokmuş gibi gözüküyor.
 
Ancak Avrupa pazarında ise sorun büyük. Avrupa pazarında yüzde 40’dan fazla bir azalış gözüküyor.
 
Ancak Bakanlık açıklamalarına baktığımızda turizmde sorun çok ta büyütülecek cinsten değil.
 
Avrupa pazarında da sorun yok gibi.
 
Otelciler ve acenteciler ile görüştüğümüzde ise bir sor bin ah işit.
 
Konuşurken bir gözyaşlarını dökmedikleri kalıyor.
 
Antalya geneline baktığımızda otellerin bir çoğu yine kapalı. Mayıs ayına geldik ama açılmayan otel sayısı çok fazla.
 
Otellerini açan bazı işletmeciler ve yöneticilerle konuştuğumuzda da açtıklarına bin pişman olduğunu söylüyorlar.
 
Bu durum karşısında Bakanlığın yaptığı açıklamalar farklı turizmcilerinki farklı.
 
Ama bakıyorum Bakanlık söylemlerinde haklı. Çünkü başta TÜRSAB Başkanı olmak üzere bir çok turizmci, bakanlık yetkililerine turizmin iyi gittiğini söylüyorlar.
 
Bakanda ‘’turizmciler ağlamayı bırakmalı’’ derken de herhalde bazı turizmcilerin kendisine ve çevresine söyledikleri etkili oluyordur.
 
Çünkü turizmcilerin çoğu bakanlığa gerçekleri söylemekten çekiniyor. Bakanın yanında çoğunluğu sus pus oluyor. Gerçekleri söyleyemiyor.
 
Ancak buna rağmen çok merak ediyorum. Bakanlık neye dayanarak turizmin iyi gittiğini, sorun olmadığını açıklıyor.
 
Eğer bakanlık 2016’yı baz alıp 2017’de daha iyiyiz diyorsa bu ne kadar doğru bir açıklama olur.
 
Unutulmamalıdır ki 2014 yılı rakamlarını baz aldığımızda 2016 yılında yüzde 50’ye yakın bir azalma oldu.
 
Bu nedenle de 2016’yı baz alıp 2017’de turist sayısı arttı demek kendimizi kandırmaktan başka bir işe yaramaz.
 
Ben 35 yıldır turizmin içindeyim. Turizmi turizmcilerin çoğundan çok daha yakın takip ediyorum.
 
Bu nedenle turizmdeki gelişmeleri iyi bilirim.
 
Tamam 2016 yılını baz alırsak 2017 yılı iyi gidiyor. Örneğin 2016 yılında Antalya’ya 6 milyon turist geldi. 2017 yılında ise beklenen 8 milyon turist.
 
Yani artış 3’te bir oranında. Buna bakarsak turizmin gidişatı çok iyi.
 
Ama unutulmamalıdır ki Antalya’ya 2014 yılında 13 milyona yakın turist gelmişti. Bu rakama baktığımızda 2017 yılının çok da
iyi gittiğini söylemek ne kadar doğru olur.
 
Gerçekleri saklamak kimseye yarar sağlamaz.
 
Bize turist gönderen turist operatörleri de bizim turizmde rakibimiz olan ülkelerde Türkiye’deki turizm gidişatını en az bizim kadar iyi takip ediyorlar ve biliyorlar.
 
Ne onlar bizden bir şey saklayabilir ne de biz onlardan.
 
Bu nedenle gerçekleri bilip tedbirlerimizi ona göre almalıyız.
 
Bakanlık ve turizmciler birbirlerine karşı daha açık olmalı…
 

08-05-2017 11:58
Önceki Yazıları
EXPO'DA İCRAAT YOK
17-07-2017 11:35 | 1 Yorum | Yorumlar
TANITIM STRATEJİSİ DOĞRU MU?
29-06-2017 13:33 | 1 Yorum | Yorumlar
SON DAKİKAYA KALDIK
19-06-2017 18:36 | 2 Yorum | Yorumlar
HER ŞEY DAHİL GERİZEKALILIK MI?
08-06-2017 18:40 | 5 Yorum | Yorumlar
HATALARDAN DERS ALMALIYIZ
29-05-2017 13:15 | 1 Yorum | Yorumlar
ALKOL YASAĞI
08-05-2017 12:02 | 2 Yorum | Yorumlar
ÇANAKKALE DOĞRUSUNU YAPIYOR
01-05-2017 19:40 | 1 Yorum | Yorumlar
TURİZM UÇACAK MI?
24-04-2017 14:37 | 1 Yorum | Yorumlar
BOOKİNG.SON' MU?
17-04-2017 12:11 | 1 Yorum | Yorumlar
SEZON AÇILDI AMA NE FAYDA
10-04-2017 16:31 | 1 Yorum | Yorumlar
AVRUPA'DA SIKINTI ARTIYOR
20-03-2017 11:08 | 1 Yorum | Yorumlar
TURİZMDE TEDİRGİNLİK SÜRÜYOR
06-03-2017 14:59 | 2 Yorum | Yorumlar
YATAK BAŞINA 1 AVRO
13-02-2017 11:26 | 1 Yorum | Yorumlar

(Paylaşmak için önce 'Beğen'i tıklayınız.)
 
 
Kullanıcı Yorumları
TurizmciMurat
13-05-2017 14:13
Rakamlar Kalemle oynar Gerçekler asla
Sevgili Emin, Bir yıldır Türk turizmi öyle yada böyle Rusyadan gelen turiste endekslenmiş durumda. Özellikle Antalya için önemli bir pazr, umarım toparlanır ve eski sayılara döner, oda / paket fiyatları döner mi o biraz şüpheli. Ben sana net cevap vereyim; kültür turizminde öncelikle ülkemizi tercih edenler İngilizce Konuşan ülkelerdir, Hindistanda buna dahildir. Avrupa bir süredir bu segmentde sayıca epey düşük, Eskiden gelen İtalyan, Fransız Alman İspanyol artık yok denecek kadar az. Sanırım Deniz Kum Güneştede Almanlar hariç epeydir pek yoklar. Kültürde benim rakamlarım; 2014 süper sezon, 2015 %35 düşüş, 2016 bir yıl öncesine göre %65 düşüş ve 2017 bir önceki yıla göre %85 düşüş. Ben kimin ne dediğine yada pembe gözlükle baktığı tabloya bakamam. Ben önümde gördüğüme bakarım. Amerikalı yok, Kanadalı yok, Avustralyalı yok, Hintli yok. Ofiste 12 ay 11 kişi çalışırken sezonda 14/15 kişi olurken şimdi ittire kaktıra 5 kişiyiz. 2 kişinin işini 4 kişi yapıyoruz. Hepimiz sırtladık işimizi nasıl koruruz, insanları tekrar gelmeye nasıl ikna ederiz aybaşında maaşları nasıl öderiz diye düşünüyoruz. Durum açık ve net budur dostum. Üniversitede birlikte kurduğumuz hayallerle sonrasında 32 yıl çalışıp, 12 yıllık acentacılık sürecinde biriken herşey 2,5 yılda eridi gitti.
10-05-2017 09:42
eksik 80
Sn Demir, 2014 yılını baz alacaksak eksik %80 ve düzelecek gibide görünmüyor, ayrıca bu iş fuarlarda belli idi, yabancı acenteler Türkiyeye hiç ilgi göstermediler,
ahishavi
09-05-2017 09:37
HAYAL VE YALAN
Kimse dürüst değil. Antalya için minimum ihtiyaç duyulan kişi sayısı ( yazı İle ) ONBİR MİLYON BEŞYÜZBİN KİŞİ , Rakam ile 11.500.000.- Pax Hadi bu kadar misafiri bulduk da ikinci sorun bunlar ın konakladıkları GECE SAYISI NEDİR ? .... 1 Gece eksik Konaklasalar 11.500.000. Kişi Geceleme EKSİK GELİR KAYBI ve DOLULUK olacak. İşi bilmeyen Yalaka ve Yalancılara Duyurulur.Hesap böyle yapılır. Kına Yakın Ellerinize !!!!!