Yerebatan Sarnıcı’nda Mahkemeden Vakıflar Lehine Karar Ardından Bugün Tahliye Edilerek Ziyarete Kapandı
Mahkemenin Vakıflar Genel Müdürlüğü lehine verdiği kararın ardından Yerebatan Sarnıcı İstanbul Büyükşehir Belediyesinden alınarak Vakıflar Genel Müdürlüğü yönetimine geçti. Turistlerin giriş için beklediği sırada gerçekleştirilen tahliye sonrası tarihi yapı geçici olarak ziyarete kapatıldı.
İstanbul'un en önemli kültürel miras alanlarından biri olan Yerebatan Sarnıcı'nda uzun süredir devam eden mülkiyet ve kullanım sürecinde yeni bir aşamaya geçildi. Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından vakıf mülkiyetine geçirilen taşınmaza ilişkin İstanbul Büyükşehir Belediyesinin (İBB) yaptığı itiraz mahkeme tarafından reddedildi.
Mahkeme kararının ardından bugün saat 10.00 itibarıyla tahliye işlemi gerçekleştirildi ve Yerebatan Sarnıcı'nın yönetimi Vakıflar Genel Müdürlüğü'ne devredildi.
Edinilen bilgilere göre tahliye işlemi sırasında çok sayıda turist ziyaret amacıyla giriş kapısında bekliyordu. İBB tarafından kullanılan gişe sistemlerinin kaldırılmasının ardından tarihi yapı ziyaretçilere kapatıldı. Sarnıcın, Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından yeni gişe ve ziyaretçi kabul sistemlerinin kurulmasının ardından yeniden ziyarete açılması bekleniyor.
Mahkeme Vakıflar Genel Müdürlüğü'nü haklı buldu
İstanbul Turizm Geliştirme Ajansı tarafından yapılan açıklamaya göre, 5737 sayılı Vakıflar Kanunu kapsamında mazbut vakıflar adına tescil edilen taşınmazla ilgili açılan davada mahkeme Vakıflar Genel Müdürlüğü lehine karar verdi.
İBB'ye gönderilen resmi tebligatta taşınmazın belirlenen süre içerisinde tahliye edilmesi talep edilirken, böylece uzun süredir İBB'nin kullanımında bulunan vakıf malı yeniden Vakıflar Genel Müdürlüğü yönetimine geçmiş oldu.
Vakıflar Genel Müdürlüğü, son yıllarda yürüttüğü çalışmalar kapsamında hazine, belediyeler ve çeşitli kamu kurumlarının mülkiyetinde bulunan vakıf kökenli taşınmazların hukuki süreçler sonucunda vakıflar adına tescil edilmesine yönelik çalışmalarını sürdürüyor.
Restorasyon sonrası önemli turizm merkezi olmuştu
İstanbul Büyükşehir Belediyesine bağlı İBB Miras tarafından kapsamlı restorasyondan geçirilen Yerebatan Sarnıcı, son yıllarda İstanbul'un en çok ziyaret edilen kültürel miras noktalarından biri haline gelmişti.
Restorasyonun ardından ulusal ve uluslararası ödüller alan yapı, özellikle yabancı turistlerin yoğun ilgi gösterdiği tarihi mekanlar arasında yer alıyordu.
Devir kararı tartışmalara neden olmuştu
Yerebatan Sarnıcı'nın Vakıflar Genel Müdürlüğü adına tescil edilmesi kamuoyunda ve yerel yönetim çevrelerinde tartışmalara yol açmıştı.
İBB, mülkiyet değişikliğinin hukuki dayanaklarının tartışmalı olduğunu savunurken, Vakıflar Genel Müdürlüğü ise işlemlerin vakıf hukukuna uygun şekilde gerçekleştirildiğini açıklamıştı.
Mahkemenin son kararıyla birlikte hukuki süreç Vakıflar Genel Müdürlüğü lehine sonuçlandı.
Daha önce de benzer devirler yaşandı
Yerebatan Sarnıcı, son yıllarda Vakıflar Genel Müdürlüğü'ne devredilen tarihi yapılar arasında yer alıyor.
Daha önce Gezi Parkı, Galata Kulesi, Pera Palas Oteli, Selimiye Kışlası, Adile Sultan Sarayı ve Sait Halim Paşa Yalısı gibi çeşitli tarihi ve kültürel varlıkların mülkiyetleri de Vakıflar Genel Müdürlüğü adına tescil edilmişti.
Turizm açısından İstanbul'un en önemli ziyaret noktalarından biri olan Yerebatan Sarnıcı'nın ne zaman yeniden ziyarete açılacağına ilişkin resmi açıklamanın önümüzdeki günlerde yapılması bekleniyor.








Lütfen Bekleyin.